Urge inkontinens

Urge inkontinens

Dette er et ganske vanlig problem blant kvinner. Visste du at så mange som Opptil 30% av alle kvinner opplever urinlekkasje?

Hva kan man gjøre for å bli kvitt urge inkontinens? Det som har hjulpet meg er trening av bekkenbunnsmusklene, stresse ned med yoga og enkel avspenning. Jeg er også nøye med å drikke nok utover dagen. Det høres kanskje rart ut, men det å drikke for lite kan påvirke urge inkontinens. Det er en fin balanse her, og veldig individuelt. Du må teste dette litt ut på deg selv, men å drikke for lite er absolutt ikke lurt.

Et godt tips er å kartlegge i en uke eller to hva du drikker, hvor mye og hvordan dette påvirker din inkontinens.

Jeg har også kuttet ned på kaffe, svart te og brus. Noen blir påvirket av energidrikker som også kan irritere blæren.

Og så finnes det hjelpemidler som faktisk gjør at du kan slappe av, og ikke bli så stresset i forhold til om andre skal oppdage dette, eller at du ufrivillig tisser på deg. Hvis du vet at du skal inn i en situasjon hvor dette kan skje, er det lurt å ha et inkontinens bind på seg. Eller i hvert fall tilgjengelig. Det er ingen skam i det. Og absolutt ikke flaut. Husk vi er mange som har det akkurat som deg.

Her er jeg på FACEBOOK og INSTAGRAM På Snapchat: lykkeligdep

Legg igjen en kommentar

Dette nettstedet bruker Akismet for å redusere spam. Lær om hvordan dine kommentar-data prosesseres.

Lukk meny