Trening av kraftstasjonen

Trening av kraftstasjonen

Å bli kjent med og trene kjernemuskulaturen er super viktig for oss jenter, uansett alder. Men etterhvert som vi blir eldre blir det enda viktigere. En sterk kjernemuskulatur bidrar til en flott og sterk holdning, en frisk rygg og nakke, en flatere mage og ikke minst hjelper det hvis du plages med ufrivillig urinlekkasje. Sterke muskler i bekkenbunnen og skjeden vil også hjelpe deg å bevare et godt sexliv.

Når vi skal trene disse muskelgruppene er det viktig å legge vekt på bekkenets stilling, noe som henger sammen med ryggradens stilling. Du må trene på å bli kjent med å kjenne etter hvordan du har plassert bekkenet og ryggsøylen din. Kjenne etter, bli bevisst og lære deg å justere ved å gjøre øvelser som hjelper deg med dette.

Videre må du gjøre øvelser som styrker, strekker og tøyer ut ryggraden. Når du gjennomfører disse øvelsene er det viktig å tenke «trekk inn og strekk opp». Dette vil minne deg på å strekke ryggraden din, åpne brystkassen din og trekke navlen litt inn mot ryggsøylen.

Når du har fokus på å trene kjernemusklene, vil det korsettet som disse musklene danner rundt ryggsøylen, bli sterke, med økt bevegelighet og smidighet.

Du vil kjenne at kroppen din forandrer seg. Du får en rettere holdning, blir slankere, får sterkere muskulatur og blir smidigere.

Nå er det ikke bare musklene rundt ryggsøylen du vil kjenne bedring hos. Både nakke, skuldre, armer, ben og rumpe er involvert i mange av øvelsene. Kroppen din vil totalt sett få trening som gir deg slanke og litt mer definerte muskler.

Jeg bruker øvelser både fra Pilates og fra Yoga. Begge disse treningsmetodene er skånsomme mot leddene dine. Det betyr at dette er en skånsom trening for deg som kanskje har slitasjer eller vondt i leddene. Mange med kroniske rygg eller nakke smerter opplever å bli mye bedre. Flere blir helt kvitt plagene sine.

Samtidig gjør vi bevegelsene i et rolig og kontrollert tempo. Det er fordi du skal rekke å være bevist på hver eneste bevegelse du gjør. Trening begynner ofte i hodet. Sånn sett er hjernen den viktigste muskelen. Du må være tilstede når du trener. Følge hver bevegelse med din indre kino.

På min Facebook side, Lykkelig Deprimert, vil du fremover finne enkle videoer som viser deg hvordan du trener kjernemusklene enkelt og effektivt. Klikk deg inn, lik siden og bli med.

Her er jeg på FACEBOOK og INSTAGRAM På Snapchat: lykkeligdep

Legg igjen en kommentar

Dette nettstedet bruker Akismet for å redusere spam. Lær om hvordan dine kommentar-data prosesseres.

Lukk meny