Overgangsalder,  Trening

Den geniale heiskniperen

Når du gjør knipeøvelser på den måten jeg viser deg her, får du med flere muskler i bekkenbunnen, og du får trent hele muskelaturen. 

F.eks. når du kniper tissestrålen, bruker du få muskler i bekkenbunnen. Og du bruker bare en veldig liten del av hver muskel. Det vil si at musklene ikke får gjort den jobben de er skapt til, og musklene får ikke gjort hele bevegelsen sin sånn at hele muskelen blir trent. 

Denne øvelsen kan du gjøre liggende på gulvet, sittende på gulvet med bena i kors eller sittende på en stol.

Pass på at du hele tiden har en rett ryggsøyle. Begynn må å trekke navlen inn mot ryggsøylen. Se for deg hvordan musklene i bekkenbunnen (muskler rundt anus, urinruret og skjeden) er formet som en hengekøye. Ta tak i musklene ved å knipe. Mens du kniper skal hengekøyen kjøre heis fra kjelleren opp til navlen din. Følg hengekøyen med ditt indre øye. Når du er kommet opp til navlen holder du litt der, før du sakte og kontrollert kjører heisen ned igjen. Gjenta 4 ganger til.

Noen ganger, hvis det er vanskelig å få tak i bekkenbunnsmusklene, begynner kroppen å kompensere ved å involvere andre muskler. Vær derfor oppmerksom at du ikke skal knipe rumpa under denne øvelsen. Hold fokuset ditt på hengekøyen og prøv å slappe av i setemusklene så mye som mulig.

Følger du siden min på Facebook? Der kan du se hele øvelsen på video. Og fremover vil jeg legge ut fler filmer med skreddersydde øvelser for kvinnekroppen. Du finner siden min her:

https://www.facebook.com/lykkeligdeprimert/

Her er jeg på Instagram:

https://instagram.com/lykkeligdeprimert?r=nametag

2 kommentarer

    • Lykkeligdeprimert

      🤣Akkurat det er du ikke alene om min venn. Ofte tror jeg at mange kjenner på at dette blir enda en ting man må, bør, skulle ha gjort. En ting til på toppen av akt annet en må, bør og skulle. Og så tror jeg at det kan virke uoverkommelig å begynne med noe. Kanskje litt forvirrende å velge også? For hva passer for meg? Hva begynner jeg med? Hvor starter jeg? Det er litt derfor jeg akkurat nå er i gang med å lage et treningsopplegg skreddersydd for kvinnekroppen. En måte å trene på som er overkommelig, som er enkel og effektiv. Som går rett inn og trener typiske plager og problemer jenter har. Og som ikke tar mye tid. Allerede nå ligger det noen smakebiter på min Facebook side. Noen videoer med enkle, effektive øvelser. Kanskje du har sett dem? Følg med videre så kanskje du blir inspirert til å bli med? Ha en fortsatt herlig kveld💕

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Dette nettstedet bruker Akismet for å redusere spam. Lær om hvordan dine kommentar-data prosesseres.