Lær deg Stempel, få kontakt med bekkenbunnen din

Lær deg Stempel, få kontakt med bekkenbunnen din

Hvis du skal i gang med trening, uansett om du har et lite grunnlag fra før, eller ikke har trent på mange år, så er det lurt å begynne med kjernemuskulaturen. For all bevegelse har sin rot og utspring fra kjernemuskulaturen.

Spesielt hvis du er litt overvektig, har problemer med leddene dine, vond rygg og nakke eller mer ker plager som stress inkontinenes eller andre overgangsplager

Trening av kjernemusklene er viktig for alle kvinner, uansett alder. Men for oss som begynner å bli eldre, vil fokus på å trene denne kraftstasjonen være et supert utgangspunkt for å trene hele kroppen.

Jenter som har vært gravide og født bør begynne å trene opp denne muskulaturen så fort som mulig. Med en gang etter fødsel kan du begynne med knipeøvelsene som du finner i de to siste videoene jeg har lagt ut her. Seks uker etter fødsel er kroppen din klar for å ta treningen videre.

Les mer om KJERNEMUSKLENE

Stempel

En sterk kjernemuskulatur bidrar til en frisk rygg, en flatere mage og ikke minst hjelper det på ufrivillig urinlekkasje. Sterke muskler i bekkenbunnen og skjeden vil også bidra til et godt sexliv.

Denne øvelsen er grunnlaget for trening av bekkenbunnen og kjernemuskulaturen. Det å kunne stemple seg fast i underlaget er noe du skal gjøre i mange av de øvelsene som jeg vil lære deg etterhvert.

Ligg på ryggen med føttene i gulvet. Armene langs siden på kroppen. Trekk navlen ned mot ryggsøylen og se for deg hvordan du stempler den fast i underlaget. Kjenn nå at korsryggen din blir limt fast i gulvet. Hold stillingen mens du puster rolig og dypt inn, og rolig ut igjen. Slipp stempelet kontrollert og kjenn hvordan du nå får en liten, naturlig svai i korsryggen. Gjenta øvelsen fire ganger.

Her er jeg på FACEBOOK og INSTAGRAM På Snapchat: lykkeligdep

Legg igjen en kommentar

Dette nettstedet bruker Akismet for å redusere spam. Lær om hvordan dine kommentar-data prosesseres.

Lukk meny